Friday, February 18, 2011

Spinning My Wheels

Today I finally went to have my tire fixed. I ran over a nail two weeks ago, and have just put up with having to add a little air to replace what was lost by a super slow leak. But today, I decided I might as well get it taken care of before I go and ruin the tire completely at some point while out driving. Knowing my luck this would happen only when its really cold, really snowing, or pouring down rain like during the Noahic Flood. I figured while I was there I'd have them replace my wiper blades, since those things are in tatters. The guy comes back after 15 minutes, and tells me the wiper blades for my car are not in their stock. Apparently my car, a Saturn Aura, takes some sort of special blades, and they cost $24 a piece. Now I'm not the most mechanical guy in the world, as anyone who knows me will tell you. But c'mon $24 PER blade?? Special kind of wiper blade?

It's a friggin Saturn, it's a goddamn GM product. It's barely any different from a Chevy Malibu. The blades are just a simple piece of rubber. $24?!?!?!? You have got to be kidding me. My wallet, made of leather, costs less than that, and is clearly much more fragile than those wiper blades given the size of my paychecks, and the motherfuckers are trying to ruin my shit $24 at a time. I told them I'd look elsewhere rather than let them triple my bill for fixing my tire. Almost two hours, they remove a nail from my tire and do the patch job...after tax: $21.09. To add two wipers THAT THEY'D HAVE TO ORDER AND MAKE ME COME BACK: an additional $48 plus tax. You've got to be fucking kidding me. Speaking of ruining my shit...

The Colonel. He ruins the fine mass crafted cheap ass wood veneer that substitutes for a good door frame. He likes to use his claws on everything. The frames, the couch, the chair, the friggin carpet, my arms, hands, legs. I finally clipped his front nails... he's still a pain in the ass, but at least he doesn't hook into my skin as much and tear out half my forearm on a mere swipe of the claws. And it's not just his claws that ruin things. His bathroom habits are quite noticeable. The cat craps out his own body weight a day, even if he doesn't eat much. His piss could be used to melt through locked steel doors. It all has the great superpower of being able to overpower kitty litter of all brands. I have yet to find a quality brand that does the job they say they do. Odor reducing (I'm scared to think how bad it would be before hitting the odor reducing stuff), indoor, multiple cats (he poops enough for a bakers dozen worth of the little mangy bastards), clumping (his piss creates huge wet, smelly useless bricks of litter), spring fresh stepping kitty excrement killing sand powder. Doesn't matter. They all fail miserably. That's right, my cat is so powerful his poop and pee have reduced all of our scientific know-how in odor reducing to ashes. Yes, I have a small apartment, with relatively little ventilation, but you'd think we have something that would kill the odor. And CAT HAIR...fuck. This cat sheds enough hair to outfit 3 Chemo patients with a new wig, EACH DAY. And he doesn't look like he has lost a single hair. Until you look at my recliner, the couch, my fuzzy sweatshirt, the horse blanket on my bed, every damn spot he curls up on the carpet. Pet the little bastard and your hand looks more like that of the Abominable Snowman rather than a normal human hand!

I have joked about exiling my executive officer, but it's all been jokes up to this point. Some days I look at all the shit he ruins and I'm about ready to give him the boot. But, sadly, I like the Colonel too much to just give him up. He has his own unique personality, and I don't think too many people would really and truly "get" the Colonel and what he's about. He'd need a patient and understanding family to deal with, and probably on a two week probationary period of ownership just so he can get used to them and the new environment, while they get to find out if they really do have the patience to deal with a feline so pretentious he gave himself the title and name, Colonel Beauregard Sterling Lovell.

As a kitten, it was he who said this would be his name. I didn't think of that on my own. Sure, I may be creative, but that is just a bit beyond my bullshit-stretching abilities. The cat really does think that highly of himself. So he sheds, shits and claws the crap out of everything...because ultimately its his home, and I'm just allowed to remain here to feed him, offer myself up as a scratching post, and to pet him when he feels the need. But hey... looking on the bright side, at least he doesn't have fleas...anymore.

And Mother Nature has apparently decided to fuck with me too. Yesterday was beautiful out. Sunny, warm. Today is sunny, cooler but not too bad, but with a bit of a wind. Tomorrow will cool down a bit more...and on thru the weekend, into rain, then snow on Monday and friggin COLD! Apparently Mother Nature doesn't give a damn about that overgrown beaver seeing his shadow or not. It's Iowa and we WILL have winter...ALL OF IT! She decided to warm thing sup a bit, just to melt some stuff down and prepare the rivers and creeks to flood like crazy. Then, just to be on the safe side...lets add more rain and snow on top of it. Oh, and let's make sure that I have to work when it all goes to shit. Cuz I love working in crappy weather...yeah that's it.

Oh, and as has been mentioned in other forums, and is quite apparent from previous pictures of me, I rarely make a photo's quality go up by virtue of having my mug in it. A friend went through hundreds of physical photos and we found 3 acceptable ones of me. Couple of them 9-11 years old, and one that is maybe in the last 3 or 4 yrs. Nothing much in that department as far as new stuff that would qualify me as a photogenic face. I have a digital camera I got from my mom, but it needed batteries. The cheap alkaline ones pretty much die by the mere act of putting them in the camera. Last week while taking the boys to use some gift cards from Christmas, I bought some lithium batteries. I watched them go into the bag. I saw them here when I got home. And now I can't find the damn things ANY where. I didn't even open up the package. They just grew legs and walked out of here...of that I am convinced. So now I have to go out and buy some more, and then find someone who's good at tricking a camera into taking good pictures, so I can get something new to throw up that doesn't seem to emphasize my double chin, closed eyes, or some creepy look on my face. You know, so I can maybe convince someone or another that I might actually be normal...well at least until they actually talk to me. But I can at least fake out the facebook friends who've never met me as of yet.

8 comments:

Megan Holmes said...

Tidy Cats Litter (in the tub not the bag) and Purina Cat Chow. Less hair, barf and that acid pee aroma. Cheap food, spendy litter...but it's SO worth it. Nothing can be done about the weather...but it doesn't really have it in for you. Well probably not... hehe

scotterb said...

That was the Saturn business model. Sell cars cheap and make money on the wiper blade replacements. And people wonder why GM got in so much trouble!

Hicks Mason said...

Well brother, first of all that is GM (Government Motors) for ya. Wait...I believe that is any car company for ya. Remind me one day day and I will tell you about the miracle fix-a-flat that I fell for. Sounds like the Colonel is pretty "normal" for a flea infested fur ball...lol. And the batteries, I guarentee...ask the Colonel he more than likely stole them for some feline escapade.

Becky said...

I second the Tidy Cats Litter in the tub recommendation. It works much better than the clay crap.

Mookie said...

@Megan and Becky- You mean the tidy cats litter in a bag and the stuff in the big $16 5-gallon bucket looking thing is what I want to get?

Becky said...

Shit, just saw this. Tidy Cats comes in a bag (total crap) or in a tub (good shit). Get the tub.

My vocabulary seems to consist entirely of shit and crap today.

Mookie said...

So you're telling me the stuff in the bag and the stuff in the tub are two entirely different things??? Not just a small amount and the economical amount? hmm

Becky said...

Correct. The bag is the clay chunks, and the tub is scoopable, smaller chunks of...something. LOL. It does a much better job with odor control than clay.